Google+

MMKD Heritage 2015 Fuarı’ndaydı: Yaşasın Müzecilik!

MMKD’nin destekçi kurumlar arasında yer aldığı Heritage 2015 Fuarı, 5-7 Şubat tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleşti. Elif Çiğdem Artan ve Elif Koçak, MMKD standının gördüğü ilgiyi ve konuşmalarını yazdı.

Hem fuar ziyaretçileriyle tanışma hem de MMKD üyeleriyle zaman geçirme fırsatı bulduğumuz bu kısa ama keyifli 3 günde MMKD’yi ve projelerini doya doya anlatarak fikir alışverişinde bulunduk. Kapılar Müzecilere Açık projesi, standa uğrayanların yoğun ilgisini çekerken, hem yeni üyelik başvuruları hem de müze yöneticilerinden projeye katılım için talep aldık.

mmkd-heritage-2015-3

Fuar alanı için özel tasarlanan kartpostal, kitap ayracı ve bez çanta hem fuar ziyaretçileri hem de MMKD üyeleri tarafından ilgi görürken, yapılan bağışlarla MMKD için küçük bir fon da yaratılmış oldu.

MMKD-Heritage-2015

6 Şubat Cuma günü MMKD’yi temsilen “Onu Kendinize Nasıl Bağlarsınız?” başlığıyla müzeler için dijital iletişim stratejilerini konuştuk.

MMKD hakkında genel bilgiler verdikten sonra, çevirisi üzerine çalıştığımız “Digital Engagement Framework” kitabından yola çıkarak, sürdürülebilir dijital medya yönetimini anlattık. Verilen örneklerle zenginleştirilmeyi amaçladığımız sunumda, dinleyicilerin sosyal medyayı etkin kullanarak nasıl sadık izleyici yaratabileceklerini detaylı bir şekilde ele aldık. Bu bağlamda MMKD’nin dijital medyayı nasıl kullandığını, bu görevi üstlendiğimizde durumun nasıl olduğunu ve bizim nasıl bir yol haritası çıkartarak hedeflerimize ulaşmak için hangi yöntemleri uyguladığımızı dinleyicilerle paylaştık. Soru-Cevap bölümüyle sona eren sunumun ardından bazı izleyicilerle MMKD standında yeniden bir araya gelerek, sunum sırasında akıllarında oluşan sorulara daha detaylı yanıt vermeye çalıştık, birlikte projeler üretmek ve gelecekte doğacak sorularını yanıtlamak için MMKD’ye ulaşabilecekleri iletişim bilgilerimizi paylaştık.

MMKD-Heritage-4

Soru-Cevap bölümünde öne çıkanlar:

1. MMKD dijital medyayı ne kadar kullanıyor?

MMKD’nin henüz fiziki bir mekanı olmadığı için www.mmkd.org.tr’nin ve ilgili sosyal medya kanallarının MMKD’nin görnürlüğü ve bilinirliğini artırmamız, üyeler ve izleyiciler ile haberleşmemiz için en önemli mecramız. Buluşmalarımızı ve etkinliklerimizi MMKD’yi destekleyen müzelerde yapıyoruz ve bütün bu gelişmeleri en etkin şekilde duyurabilmemiz için dijital medyayı çok sık kullanıyoruz. Düzenli ileti gönderiyoruz ve gelen yorumları ve soruları yanıtlamak için sürekli takip ediyoruz. İki kişi bu alanda sorumluyuz ve gerekli durumlarda yönetim kurulunu bilgilendiriyoruz. Bu işleyişin de böyle olmasını düşünüyoruz. Bu bir ekip işi olmalı; sorumlular belli ve ekibin diğer üyeleri de süreçten haberdar.

2. Google Cultural Institute hakkında ne düşünüyorsunuz? Ortak bir proje geliştirmek gibi planlarınız var mı?

MMKD olarak Google herhangi bir ortak projemiz yok, ancak Google geçtiğimiz yıllarda Türkiye’deki müzelerle iletişime geçti ve şu an birçok müze bu platformda dijital sergi açıyor. Bu zaman ve mekan sınırlarını ortadan kaldıran bir platform. Ayrıca izleyici hazır. Hedef kitle orada ve bu alanı kullanan müzeler doğrudan onlara ulaşabiliyor. Eserlerin yüksek çözünürlüklü görseli ve telif hakları gibi bazı problemler var bu platformlarda yer almak için. Eğer onlar aşılabilirse gayet yararlı bir platform olduğunu düşünüyoruz. Tabii burada şunu da hatırlatmakta fayda var. Bazı kurumlarda eserleri dijital ortamda paylaşmanın müze ziyaretçi sayısını düşüreceğine dair bir endişe vardır. Oysa bunun tam tersi bir etkisi vardır. Eseri gidip yerinde görmek ister izleyici. Mona Lisa’yı hepimiz biliyoruz, yine de yerinde gidip görmek istiyoruz. Müzenin sunduğu o atmosferin yerini hiçbir şey tutamaz.

3. Özel koleksiyonerler hızla artıyor. MMKD olarak özel koleksiyonerlere yönelik bir çalışma yapıyor musunuz?

Şu an yapmıyoruz. Başlangıç olarak müzelerle ortak projeler geliştirmeye ve müzecileri bir araya getirmeyi hedefledik. Ancak bu notunuzu MMKD üyeleriyle ve yönetim kuruluyla paylaşacağız. Özel koleksiyonlarda da müze uzmanlarının mesleki bilgisine ve deneyimine ihtiyaç duyuluyor. Haklısınız.

MMKD-Heritage-2015-2

#ITweetMuseums

Heritage 2015 Fuarı için bir diğer sürprizimiz de yurtdışından geldi;  @ITweetMuseums rozetleri artık İstanbul’da!

@ITweetMuseums hesabı uzun zamandır ikimizin de merakla ve heyecanla takip ettiği Twitter hesaplarından. @MarkBSchlemmer tarafından geliştirilen projenin amacı müzeler hakkında tweet yazanları bir araya getirmek. Fuar hazırlıkları sırasında iletişime geçtiğimiz Mark, MMKD’ye cömert davranarak rozetlerini bizimle paylaştı. Biz de artık tweet yazarken #ITweetMuseums etiketini kullanıyoruz. Böylece müzelerle ilgili tweetlere tek bir yerden ulaşılabiliyor. Türkiye’deki müzecilik çalışmalarının yurtdışındaki meslektaşlarımızla paylaşılması ve projelerin tanıtılması açısından etkin ve kullanışlı bir yöntem. #ITweetMuseums etiketine herkesi davet ediyoruz! Bugüne kadar yazılanları storify’da görebilirsiniz.

Siz de bu rozetlerden almak isterseniz bilgi@mmkd.org.tr adresinden bize yazın. Size ulaştıracak bir yolunu elbette buluruz.

Heritage 2015 Fuarı’nın ardından…

MMKD standına uğrayan, fikir soran, proje öneren, bağış yapan, üyelik başvurusunda bulunan herkese teşekkürler. Aramıza hoş geldiniz!

Hakkında MMKD

Türkiye'de müzecilik platformu // bilgi@mmkd.org.tr

Bir yorum

Yanıt ver

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır.İşaretli alanları doldurmak zorunludur *

*

Yukarıya çık