Google+

Sosyal medya ve kültür-sanat kurumu takipçileri

sosyal-medya-muzeler

“Gez, gör, tweet at! – Ömür Keyif”

Hangi sergiye gideceğimize Facebook incelemeleri sonucunda karar veriyor, biletimizi katıldığımız bir Twitter kampanyasından ediniyor, etkinliği dostlarımıza Instagram’dan öneriyoruz. Türkiye’deki 35 milyoninternet kurdu bakın sanat kurumlarını nasıl dönüştürüyor…

Gazeteci Ömür Keyif, Amerika’da sosyal medya üzerine yapılan bir araştırmadan yola çıkarak, Türkiye’deki kültür-sanat kurumlarının sosyal medyadaki genç izleyicileriyle ilişkilerini inceledi. Sosyal medyayı aktif kullanan SALT, Pera Müzesi ve İstanbul Modern’le görüşerek, kurumların bu mecrayı ne şekilde ve ne amaçla kullandıklarını sordu.

Sosyal medyayı  yalnızca bir duyuru aracı değil, ziyaretçilerle etkileşim alanı olarak gören kurumlar, internetteki takipçi sayılarıyla ziyaretçi oranı arasında doğrudan bir ilişki olmadığını söyledi.

Ömür Keyif’in yazısının tamamını buradan okuyabilirsiniz.

Hakkında MMKD

Türkiye'de müzecilik platformu // bilgi@mmkd.org.tr

Yanıt ver

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır.İşaretli alanları doldurmak zorunludur *

*

Yukarıya çık