Google+
Türkiye’nin Süpermarkaları Arasında İki Müze

Türkiye’nin Süpermarkaları Arasında İki Müze

Nielsen’in ölçümleri de dikkate alınarak, Seçici Kurul tarafından belirlenen 134 markadan oluşan Superbrands Türkiye 2014 açıklandı. Listede Kültür Sanat Kategorisi’nde özellikle iki markanın bulunması dikkat çekti; Sakıp Sabancı Müzesi ve Pera Müzesi bu yıl markalaşma konusunda yaptıkları çalışmalar ve yatırımlarla listede yer alan markalardan oldular.

Süpermarkalar nasıl seçiliyor?

Her ülkenin Süpermarkaları bir seçici kurul ve araştırma şirketi tarafından belirleniyor. Supermarkalar Seçici Kurulu, önde gelen marka odaklı kurumlardan ve medya iletişim sektöründen farklı uzmanlık alanlarına ve iş tecrübelerine sahip, bağımsız kişilerden oluşuyor. Her kurul üyesinin kendi sektöründe saygınlığa sahip olmasına özen gösteriliyor. Markalar ile ilgili pazar performansını ve dinamiklerini araştırmak, saha çalışmasındaki oylamayı yapmak üzere bir araştırma şirketi de bu organizasyonda yer alıyor. Superbrands Türkiye 2014, Nielsen ölçümleri dikkate alınarak seçildi.

Oluşturulan kurul Süpermarkaları seçerken kurumları şu kriterler açısından inceliyor;

  • İşgücü kalitesi
  • Yaratıcılık
  • Markalaşmaya yaptığı yatırım ve marka devamlılığı
  • Sosyal sorumluluk projelerine katkı
  • Çevre duyarlılığı
  • Etik değerlere uyma
  • Vergi sıralamasındaki yeri

* Pera Müzesi ve Sakıp Sabancı Müzesi Kapılar Müzecilere Açık projesi destekçi müzeleridir. 

Görseller: Sakıp Sabancı Müzesi, Pera Müzesi Blog

Hakkında MMKD

Türkiye'de müzecilik platformu // bilgi@mmkd.org.tr

Bir yorum

Yanıt ver

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır.İşaretli alanları doldurmak zorunludur *

*

Yukarıya çık